Inteligentné kamerové systémy
Trh s bezpečnostnými kamerami sa rozvíja viac než kedykoľvek predtým.
S narastajúcou obavou o bezpečnosť sa rozširuje aj počet kamerových systémov, čo v poslednej dobe prináša stále viac možností ich využitia a to nielen na ochranu vlastného bezpečia alebo majetku, ale aj na chytrú video analýzu.
Takýto rýchli technologický rozvoj neustále zdokonaľuje rozlíšenie čipov a tým aj kvality obrazu, a umožňuje poskytnúť základnému monitoringu pridanú hodnotu – inteligentnú video analýzu.
Využitie kamery na ochranu
Video analýzu z pohľadu jej využitia rozdeľujeme na bezpečnostnú a marketingovú.
Bezpečnostné použitie inteligentných funkcií zvyšuje komfort a hlavne pozornosť obsluhy.
Cieľom bezpečnostnej video analýzy je, aby mal operátor monitor, na ktorom sleduje len poplachy a v prípade „normálneho“ stavu nebude tento monitor vyžadovať pozornosť operátora – inými slovami bude prázdny.
Naopak, v prípade poplachu sa automaticky zobrazí obraz z alarmovej kamery (kamier), a prípadne sa ozve aj zvukové upozornenie.
Tvorba webových stránok. Riešenia prijateľné pre všetkých a na každý typ podnikania! Rezervuj si konzultáciu
Pomocou video analýzy s použitím nastavených pravidiel, ako detekcia prekročenia virtuálnej čiary, vstúpenie alebo zotrvanie v zóne záujmu, detekcia minimálneho počtu objektov v zóne a pod. môže užívateľ získať cenné informácie bez potreby úvodných a často veľmi zdĺhavých nastavení desiatok filtrov.
Riešenie bez komplikovaných úvodných nastavení, ktoré nie je postavené na bežnej detekcii objektov, ponúka aj kanadská spol.
Avigilon – tu sa využíva detekcia na základe vzorkovania objektov.
Každá kamera má v sebe uchovanú databázu s viac ako 200 000 rôznymi vzorkami pohybu človeka alebo vozidla, preto nie je nutné nič nastavovať a kamera automaticky rozlišuje osobu, vozidlo alebo iný neznámy objekt.
Najväčšou výhodou je, že systém sa stále učí a celé riešenie sa dá označiť ako „umelá inteligencia“.
Využitie kamery na marketing
Neoceniteľnou súčasťou spomínaného systému je jeho využitie, okrem bezpečnostnej video analýzy, aj na marketingovú analýzu.
Tá už nevyžaduje takú presnosť, nakoľko odchýlka resp. chybné rozpoznanie nespôsobí bezpečnostné riziko.
Z pohľadu marketingu sa často používa počítanie ľudí a teplotná mapa.
Obidve tieto funkcie sú najčastejšie používané v obchodných reťazcoch, kde marketingové oddelenie získa prehľad o pohybe osôb a vie prispôsobiť rozmiestnenie tovaru na najnavštevovanejšie miesta, alebo zefektívniť počet zamestnancov, prípadne ich premiestniť v rámci objektu.
Teplotná mapa je funkcia umožňujúca monitorovanie pohybu v obraze pre zvolené obdobie s výstupom farebnej škály, ktorý vidíte na obrázku.
Čím väčší pohyb ľudí, tým červenšie je dané miesto na monitore.
Pre počítanie ľudí vie kamera poskytnúť výstup do XLS formátu, v ktorom je možné vidieť počet ľudí idúcich dnu alebo von pre rôzne obdobia.
Majitelia obchodov môžu tieto cenné informácie o pohybe a počte zákazníkov veľmi šikovne využiť pri marketingovom plánovaní.
Často je tento systém využívaný na monitorovanie a analýzu pohybu návštevníkov rôznych prezentácií a kultúrnych podujatí.
Inteligentné kamerové systémy sú bezpochyby hnacím motorom vývoja a posúvajú CCTV systémy v pred.
To čo sme kedysi mohli vidieť len v sci-fi filmoch dnes už v skutočnosti existuje a umelá inteligencia sa pomaly stáva súčasťou kamerového segmentu.
(Zdroj: archív, Foto – Pixabay)