Chystáte sa predať nehnuteľnosť?
Chystáte sa predať nehnuteľnosť?

Chystáte sa predať nehnuteľnosť?

V dôsledku podvodov v realitnom segmente sú majitelia nehnuteľností opatrní a starostlivo zvažujú, ako postupovať, aby bol predaj ich nehnuteľnosti bezpečný a bezproblémový.

Predaj nehnuteľností je transakcia, ktorú väčšina ľudí robí raz za život. Je to komplikovaný proces, pozostávajúci z právnych a finančných úkonov.

Dostupnosť informácií z prostredia realitného trhu na internete a existencia viacerých inzertných realitných portálov podnecujú predávajúcich k tomu, aby predaj svojej nehnuteľnosti realizovali sami.

Lákavým argumentom je finančná úspora na provízii pre realitnú kanceláriu za sprostredkovanie predaja.

Treba si však uvedomiť, že predaj nehnuteľnosti prostredníctvom inzertného portálu znamená pre neskúseného predávajúceho veľké riziko.

V dôsledku neznalosti platnej legislatívy môže naraziť na množstvo komplikácií, ktoré znemožnia predaj nehnuteľnosti a jej vklad do katastra nehnuteľností. Nemalé je tiež riziko, že predávajúci bez dostatočných znalostí a skúseností sa stane ľahkou obeťou podvodníkov s nehnuteľnosťami.

Predávajte cez realitnú kanceláriu

Elimináciou uvedených rizík je predaj nehnuteľnosti s využitím služieb realitnej kancelárie, ktorý prináša viacero benefitov.

Okrem odborných znalostí a skúseností ponúka realitná kancelária aj nestranný pohľad na aktuálny vývoj trhu s nehnuteľnosťami a zároveň plní funkciu akéhosi koordinátora komunikácie medzi predávajúcim a kupujúcim.

Cieľom je, aby obe zúčastnené strany boli s transakciou spokojné. Väčší počet realitných kancelárií vyžaduje od predávajúceho zodpovedné rozhodnutie, ktorej realitnej kancelárii zverí predaj svojej nehnuteľnosti.

Kritéria pre dobrý výber

Aké kritériá sú pri výbere smerodajné? Predstava, že čím väčšia je realitná kancelária s výrazným marketingovým programom na propagáciu svojej značky, tým je aj kvalitnejšia, nemusí vždy zodpovedať skutočnosti.

Preto prvým krokom na ceste k úspešnému predaju by mali byť otázky smerované okoliu – váš kolega či príbuzný, spokojný s predajom, je tou najúčinnejšou reklamou pre realitnú kanceláriu a jej služby.

Konzultácie a rady od skúsených odborníkov2024-01-20T08:54:24+01:00

Tvorba webových stránok. Riešenia prijateľné pre všetkých a na každý typ podnikania!  Rezervuj si konzultáciu

Ak uprednostníte lokálnu realitnú kanceláriu, získate navyše predpoklad, že je znalá miestnych pomerov a disponuje klientelou, ktorá sa zaujíma o kúpu nehnuteľnosti v lokalite, kde ju vy predávate.

Preverte aj realitného makléra

Chystáte sa predať nehnuteľnosť? Tak vášmu definitívnemu rozhodnutiu, komu zveríte predaj vašej nehnuteľnosti, by mala predchádzať návšteva makléra počas obhliadky.

Ak na vás urobí dobrý dojem, urobí dojem aj na kupujúcich. Ak na otázky, ktoré mu dáte, dá uspokojivé odpovede, dá ich aj kupujúcim.

Provízia za predaj nehnuteľnosti sa pohybuje od 3 % do 5 %. Presná výška provízie je vždy predmetom dohody a mali by ste v nej mať vy aj sprostredkovateľ jasno ešte pred začiatkom spolupráce.

Môžete sa dohodnúť aj na pohyblivej motivačnej zložke nárokovateľnej v prípade, že maklér nehnuteľnosť predá za vyššiu sumu ako bola stanovená.

Nech sa už dohodnete akokoľvek, je dôležité aby vaša dohoda o odmene bola obsiahnutá v zmluve s realitnou kanceláriu.

(Zdroj: Foto – archív)

Autor: Lyda
Go to Top