Ako funguje realitný trh

Ako funguje realitný trh
Ako funguje realitný trh

Zadať dopyt ↓


     
    Pripojiť súbory (foto, projekt, náčrt, podmienky ponúk...)

    Súhlasímobchodnými podmienkami a beriem na vedomie spracovanie osobných údajov / nové okno *

    Prajem si dostávať informácie o akciových ponukách

      * povinné.

    V rámci dopytu sa vám ozveme, ak treba vykonáme presné zameranie.


     

     


       
      Pripojiť súbory (foto, projekt, náčrt, podmienky ponúk...)

      Súhlasímobchodnými podmienkami a beriem na vedomie spracovanie osobných údajov / nové okno *

      Prajem si dostávať informácie o akciových ponukách

        * povinné.

      V rámci dopytu sa vám ozveme, ak treba vykonáme presné zameranie.


       

       

      Ako funguje realitný trh

      Ako správne pripraviť nehnuteľnosť na predaj? Ako stanoviť jej trhovú cenu? Ako ju správne spropagovať a akým chybám sa pri jej predaji vyhnúť?

      Na tieto otázky existuje hneď niekoľko odpovedí. Nás však zaujímali tie, ktoré sú overené praxou. Preto sme zavítali do realitnej kancelárie a pýtali sa.

      Nesprávne stanovená cena predávanej nehnuteľnosti

      Dobre stanovená ponuková cena je rozhodujúcim faktorom, ktorý dokáže predať nehnuteľnosť aj so zlými parametrami, napr. v menej atraktívnej lokalite.

      Naopak, zle stanovená cena môže predĺžiť čas predaja alebo spôsobiť, že sa nehnuteľnosť aj napriek jej superlatívom, stane nepredajnou.

      Ak je v aktuálnom čase v rovnakej lokalite viacero bytov s rovnakými parametrami, kupujúci si vyberie ten najlacnejší. A naopak, ak je niekoľko bytov s rovnakou cenou, vyberie si ten s najlepšími parametrami.

      Ako funguje realitný trh na SlovenskuKupujúci hľadá najlepšiu nehnuteľnosť za najnižšiu cenu. Preto sa pri stanovení správnej ponukovej ceny nehnuteľnosti treba vžiť aj do kože kupujúceho a pozrieť sa na vec z jeho pohľadu. Pri porovnávaní cien nehnuteľností určených na predaj je preňho dôležitá aj dĺžka doby ich predaja.

      Ceny ponúkaných nehnuteľností, ktoré sa predávajú dlhšiu dobu (niektoré dokonca viac ako rok), môžu naznačovať, že sú pre kupujúcich nezaujímavé alebo bola zle stanovená ich cena.

      Uvedomte si, že ceny inzerovaných nehnuteľností sú cenami, ktoré sa viažu na zatiaľ stále nepredanú nehnuteľnosť.

      Znamená to, že ak je v ponuke byt za cenu XY EUR, nemusí sa za túto cenu aj predať. Prax ukázala, že skutočné predajné ceny sú o cca 5% nižšie, ako ponukové ceny uvedené v inzercii.

      Prezentácia nehnuteľnosti

      Mnoho predávajúcich sa spolieha na to, že svoju nehnuteľnosť nafotia, v inzeráte opíšu a nakoniec uverejnia na niektorom z realitných portálov.

      Žiaľ, s takýmto prístupom sa často môžeme stretnúť aj u niektorých „profesionálov“ Nesprávne sformulovaný inzerát a zle nafotená nehnuteľnosť spôsobia, že vám kupujúci ani nezavolajú.

      Hľadáš dobrú firmu alebo šikovného remeselníka?2020-10-21T15:24:16+02:00

      Ak sa práve púšťaš do plánovania výstavby rodinného domu alebo väčšej rekonštrukcie, tak si tu správne! Vyžiadaj si nezáväzné cenové ponuky na stavebné práce a súvisiace služby.  Bez registrácie a zbytočných otázok obdržíš niekoľko ponúk od dodávateľov z overeného portfólia. Zadaj dopyt

      Konzultácie a rady od skúsených odborníkov2021-01-29T11:01:18+01:00

      Prihlás sa u nás na pravidelné konzultácie! Každý pracovný deň v týždni sa v čase od 13:00 do 14:30 hod. máš možnosť sa zúčastniť konzultácie na témy: 1. Obnova bytového domu. Výber zhotoviteľa! 2. Od projektu rodinného domu ku kolaudácii. 3. Ako pracuje kvalitný a nezávislý stavebný dozor. 4. Kúpa nehnuteľnosti. Ako na to? 5. Financovanie výstavby alebo kúpy nehnuteľnosti. Rezervuj si termín

      Ako teda správne postupovať pri písaní inzerátu? Nuž, nie je to až také jednoduché.

      Titulok, ktorý sa zobrazuje pri vašej nehnuteľnosti spolu s titulnou fotografiou, by mal byť stručný, výstižný a mal by poukazovať na nejakú výhodu (napríklad veľká terasa, vlastné kúrenie, tichá lokalita…).

      Jeho úlohou je naviesť kupujúceho na kliknutie a zobrazenie celého inzerátu. Ak to záujemca urobí, znamená to, že ste ho zaujali a chce vedieť viac. Z textu a fotografií by sa mal dozvedieť hlavné parametre nehnuteľnosti a tiež to, čo ju odlišuje od ostatných.

      Pamätajte však na to, že v inzeráte by malo ostať niečo nevypovedané, niečo, čo kupujúceho prinúti zavolať vám a dohodnúť si termín obhliadky. Nespoliehajte sa však len na internet.

      Ešte stále je veľa ľudí, ktorí vyhľadávajú inzeráty v tlači alebo v inzertných vitrínach.

      Inšpirujte sa profesionálnymi realitnými maklérmi, ktorí využívajú na prezentáciu nehnuteľností všetky dostupné kanály, akými sú sociálne siete, predajné plachty umiestnené na nehnuteľnosti alebo video obhliadka umiestnená na stránke Youtube.

      Nehnuteľnosť v ponuke viacerých realitných

      Ak sa rozhodnete predávať svoju nehnuteľnosť prostredníctvom realitnej kancelárie, nezaraďte ju do ponuky viacerých realitných agentúr. Tým, že bude vašu nehnuteľnosť ponúkať viac kancelárií, nedocielite to, že oslovíte viac záujemcov.

      Dosiahnete to, že inzerát s vašou nehnuteľnosťou nájdete na realitných serveroch viackrát, no v každom bude uvedená iná cena, iná výmera, v niektorom sa dozviete, že máte balkón namiesto loggie, prípadne, že máte aj špajzu, o ktorej ste doteraz netušili.

      Takto prezentované nehnuteľnosti nepôsobia dôveryhodne a zväčša na nich kupujúci nereagujú. Ďalším argumentom proti je aj to, že žiadny realitný maklér, pokiaľ nepredáva nehnuteľnosť exkluzívne, neinvestuje do jej propagácie a predaja potrebné množstvo financií, času a energie.

      Deje sa tak aj napriek tomu, že bez kvalitného marketingu je dnes prakticky nemožné nehnuteľnosť predať. Časy, keď na realitnom trhu prevládal dopyt nad ponukou a nehnuteľnosti sa predávali prakticky „samé“, sú dávno preč.

      Prevádzkové nedostatky

      Nakoniec by sme ešte radi poukázali na nedostatky, kvôli ktorým nemôžeme o nehnuteľnosti povedať, že je pripravená na predaj. Tým máme na mysli „chybičky krásy“, ktoré vznikajú pri bežnej prevádzke v každej domácnosti.

      Môže ísť o kvapkajúci vodovod, odtrhnutú podlahovú lištu, prípadne „kresbu“ vašej ratolesti na stene v detskej izbe. Sú to drobnosti, ktoré síce výrazne neznižujú hodnotu nehnuteľnosti, ale môžu pokaziť dôležitý prvý dojem u potenciálnych kupujúcich, ktorí si prišli váš byt či dom pozrieť.

      Argumentovať tým, že sa to už neoplatí opravovať, nech to urobí nový majiteľ, nie je správne. Uvedomte si, že každý takýto nedostatok je esom v rukáve kupujúceho, ktorý použije pri vyjednávaní o kúpnej cene.

      Rady nad zlato

      Predávate nehnuteľnosť a trvá to akosi pridlho napriek tomu, že sa u vás vystriedalo viacero záujemcov? Dovoľte nám niekoľko rád založených na našich skúsenostiach s predajom nehnuteľností, ktoré môžu viesť k urýchleniu predaja vášho bytu či domu.

      Určite budete súhlasiť, že prvý dojem, ktorý máte z niekoho alebo z niečoho, je často ten najdôležitejší. Je potrebné, aby aj vaša nehnuteľnosť zanechala v potenciálnom kupujúcom ten najlepší dojem. Pamätajte na to, že prvý dojem môžete zanechať len raz!

      Malo by byť samozrejmosťou, že predávaná nehnuteľnosť je pred návštevou možného kupujúceho uprataná. Ak je to uskutočniteľné, odstráňte z interiéru malé kúsky nábytku (stolčeky, stoličky, koberčeky alebo nepotrebné poličky).

      Miestnosti tak budú pôsobiť priestornejšie a vzdušnejšie. Snažte sa o to, aby vaša nehnuteľnosť pôsobila „neutrálne“.

      Ako funguje realitný trh v praxiNebojte sa investovať do vymaľovania izieb – svetlé farby interiér presvetlia a vôňa farieb vyvoláva pocit čistoty a novoty. Pamätajte na to, že čisté byty alebo domy sa predávajú rýchlejšie a za lepšiu cenu pre vás.

      Predávajúcim vždy navrhujeme odstrániť z pracovnej plochy kuchynskej linky neumytý riad, kávovar, hriankovač atď.

      Chcete predsa kupujúcemu ukázať, aká je vaša kuchyňa praktická a priestranná. Pamätajte, že rozhodujúce slovo pri kúpe nehnuteľnosti má často manželka.

      V kúpeľni by nikdy nemala visieť sušiaca sa bielizeň a okolo vane a umývadla by nemalo byť veľa šampónov, mydiel, pracích práškov a pod. Vašou úlohou je prezentovať túto miestnosť ako čistú, voňavú a priestrannú.

      Ak bude obhliadka prebiehať vo večerných hodinách, odporúčame rozsvietiť všetky svetlá, aby ste navodili atmosféru príjemného a útulného domova.

      Je fajn, keď v spálni môže kupujúceho privítať upravená a ustlaná posteľ. Vyvetraná spálňa s vôňou čistej bielizne pôsobí sviežo a príjemne.

      Ak máte pekný výhľad z okien, roztiahnite pred dennou prehliadkou záclony a ukážte kupujúcemu krásu, na ktorú sa bude môcť pozerať. Nezabúdajte, že ľudia často kupujú práve lokalitu a výhľad.

      Nie každý nefajčiar bude ochotný prehliadnuť vôňu vašich cigariet. Preto určite pred prehliadkou obytné priestory vyvetrajte a prípadne prevoňajte vanilkou. Kupujúci sa často rozhodujú nielen na vecnom alebo vizuálnom základe, ale prihliadajú aj na svoje pocity.

      Veríme, že sú vaši domáci maznáčikovia sú dôležitými členmi rodiny, no nie každý kupujúci zvieratká ľúbi.

      Pošlite preto niekoho z vašej rodiny v priebehu obhliadky so psíkom na prechádzku. Psík vám bude vďačný a kupujúci možno tiež.

      Pokúste sa vytvoriť z vašej nehnuteľnosti oázu pokoja a pohody. Ak sa do nej klienti zamilujú, budú ochotní prehliadnuť aj niektoré drobné nedostatky.

      V prípade, že predávate rodinný dom, nezabudnite pred obhliadkou pokosiť trávnik, pohrabať lístie a pozametať chodníky.

      Prirodzenou túžbou každého človeka je mať svoj domov. Priestor, v ktorom sa cítime bezpečne nielen my, ale aj naši najbližší. Naším profesijným poslaním je pomôcť klientom takéto miesto nájsť.

      Dúfame, že vám tieto poznatky o realitnom trhu pomôžu, a tešíme sa na prípadnú spoluprácu pri úspešnom predaji vašej nehnuteľnosti. 

      (Zdroj: Timea Gruszecká, Amazon Reality)

      Autor: Lyda

      Zdieľajte na sociálnej sieti

      Zdieľajte

      Go to Top