6 tipov pre rýchly predaj
6 tipov pre rýchly predaj

Tipy pre rýchly predaj nehnuteľnosti

Aj keď ste zverili predaj vašej nehnuteľnosti realitnej kancelárii, nemusíte čakať so založenými rukami. Vaša aktívna súčinnosť s realitným maklérom môže prispieť k rýchlemu a úspešnému predaju.

Správne stanovenie ceny

Prvým a najdôležitejším krokom je stanovenie správnej ceny nehnuteľnosti. Nákladná rekonštrukcia a následná propagácia nehnuteľnosti nezaručia úspech, ak cena, ktorú požadujete, nie je správna.

Príliš nízka cena vyvolá otázky na strane záujemcov, zároveň aj pochybnosti, že niečo s nehnuteľnosťou nebude v poriadku.

Naopak, prehnane nadsadená cena môže z inak atraktívnej nehnuteľnosti urobiť „ležiak“, kde ani následné znižovanie ceny nepomôže a nehnuteľnosť sa môže stať nepredajnou.

Preto sa pred zaradením vašej nehnuteľnosti do ponuky realitnej kancelárie a propagáciou na internetových portáloch skúste vžiť do úlohy kupujúceho.

V lokalite, v ktorej predávate, vyhľadajte nehnuteľnosti s podobnými charakteristikami a stavom rekonštrukcie, ako je vaša.

Objektívnu cenu získate spriemerovaním cien piatich obdobných nehnuteľností.

Konzultácie a rady od skúsených odborníkov2024-01-20T08:54:24+01:00

Tvorba webových stránok. Riešenia prijateľné pre všetkých a na každý typ podnikania!  Rezervuj si konzultáciu

Dohliadnite na prezentáciu

Pred zverejnením nehnuteľnosti v katalógu realitnej kancelárie dohliadnite, aby nehnuteľnosť bola propagovaná minimálne 6 fotografiami poukazujúcimi na kvality ponúkanej nehnuteľnosti.

Vzhľadom na to, že drvivá väčšina kupujúcich začína svoj prieskum na internete, je nevyhnutné, aby prvotný dojem získaný z propagačných materiálov predávanej nehnuteľnosti bol dostatočne motivujúci a vyvolal záujem o obhliadku.

Dajte si záležať na tom, aby titulok a text v propagačných materiáloch vystihoval všetky pozitíva. V prípade výrazných nedostatkov ich nezatajujte, vyhnete sa tak zbytočným obhliadkam.

Propagácia predávanej nehnuteľnosti by mala obsahovať aj pôdorys s popisom jednotlivých miestností, ale aj prípadnou kritikou bezprostredného okolia a občianskej vybavenosti.

Pripravte byt na obhliadky

1. Úložný priestor je jedným z kľúčových faktorov, ktoré kupujúci zvažujú pri obhliadkach. Odpútajte sa od svojho bytu a vnímajte ho z perspektívy kupujúceho. Odložte osobné veci a nadbytočný nábytok premiestnite do úschovy.

Byt bude pôsobiť väčší a vzdušnejší, umožní kupujúcemu vidieť produkt namiesto vášho súkromia.

2. Investovať do čerstvého náteru na steny v neutrálnych farbách sa vždy oplatí. Umožnite kupujúcim, aby si nehnuteľnosť mohli obhliadnuť za denného svetla. Nevhodné umelé osvetlenie vo večerných hodinách môže výrazne ovplyvniť dojem kupujúceho.

Ak uprednostníte lokálnu realitnú kanceláriu, získate navyše predpoklad, že je znalá miestnych pomerov a disponuje klientelou, ktorá sa zaujíma o kúpu nehnuteľnosti v lokalite, kde ju vy predávate.

3. Väčšina kupujúcich uvíta, ak je nehnuteľnosť udržiavaná a v prípade dohody sa stačí len nasťahovať. Preto skontrolujte, či je funkčný zvonček a svetlá. Renovácia kúpeľne, aj keď len za minimálne náklady, môže výrazne ovplyvniť rozhodnutie kupujúceho.

4. Pokúste sa byť čo najflexibilnejší pri sprístupnení nehnuteľnosti záujemcom. Keby vám termín obhliadky nevyhovoval, nájdite alternatívne riešenie, poverte makléra alebo známeho.

Nedajte čas záujemcom k nahliadnutiu ďalších nehnuteľností, môžete prísť o vážneho záujemcu.

(Zdroj: archív, Foto – Pixabay)

Autor: Lyda
Go to Top