Home Staging príprava na predaj
Home Staging príprava na predaj

Home Staging, príprava nehnuteľnosti na predaj

Pri predaji nehnuteľnosti  zohráva dôležitú úlohu príprava samotnej nehnuteľnosti na predaj (home staging), obzvlášť, ak sa predáva byt zariadený interiérom.

Cieľom prípravy je dosiahnuť maximálnu atraktivitu všetkých izieb, ktoré budú vystavené k obhliadke, tak aby sa javili atraktívnou pre čo najväčší počet potenciálnych záujemcov.

Predaj nehnuteľnosti je predovšetkým obchod, kde ako v každom obchode aj tu ide o dosiahnutie najvyššej ceny, za ktorú sa nehnuteľnosť predá.

Na našom trhu, je Home Staging relatívne nový, ale rokmi narastajúci dopyt po takejto službe naznačuje jeho úspešnú budúcnosť aj u nás.

Napokon povedzme si niekoľko výhod Home Stagingu z reálnej praxe:
  • Dobre upravená nehnuteľnosť sa predáva až o polovicu rýchlejšie ako neupravené (nestagované) domy.
  • Samozrejmosťou je aj nárast ceny takto upravenej nehnuteľnosti a to v priemere až o 10 %.
  • Vieme, že prvý dojem sa ľahko pamätá a platí to aj pri predaji nehnuteľnosti. Preto dobre upravené miestnosti dokážu presvedčiť potenciálneho zákazníka už v prvej minúte po vstupe.
  • Psychológia nám o vnímaní prezradila aj to, že len 10 % kupcov si dokáže obrazne predstaviť potenciál jednotlivých priestorov. Preto ich tam musíte zobrať a ukázať im to!
  • Dobre upravené miestnosti dokážu vyzdvihnúť pozitívne vlastnosti nehnuteľnosti, ako celku.
  • Súčasťou Home Stagingu sú aj kvalitné fotky upravených miestností. Dobre vieme, že dnes najprv hľadáme všetko na internete a preto je nevyhnutné zapracovať na prvom dojme aj u on-line návštevníkov.
Čo Home Staging znamená:

Ide o prípravu všetkých miestností predávanej nehnuteľnosti za účelom nafotenia pre online prezentáciu v ponukách realitných kancelárií a za účelom prehliadky pre záujemcov.

Treba rozlišovať Home Staging a bytový dizajn. Pri návrhu zariadenia a doplnkov do vášho bytu, návrhár vychádza predovšetkým z vašich pocitov a z toho, čo si sami zvolíte.

Dizajnér dopomáha svojím návrhom tomu, aby ste sa cítili doma, čo najlepšie a aby vaši priatelia a príbuzný po návšteve u vás vedeli, čo máte radi, čo sa vám páči, aká ste osobnosť a pod.

Konzultácie a rady od skúsených odborníkov2024-01-20T08:54:24+01:00

Tvorba webových stránok. Riešenia prijateľné pre všetkých a na každý typ podnikania!  Rezervuj si konzultáciu

Home Staging je pravý opak lebo interiér vášho domova, ktorý teraz ponúkate na predaj sa aranžuje tak, aby tí, čo budú chodiť na obhliadky videli predovšetkým priestrannosť a svetlosť priestorov s malou nápovedou, ako by si ich mohli zariadiť sami.

Predávate byt, ale záujemcovia sa nehrnú. Zopár trikov, ako to zmeniť pomocou Home Stagingu.

Byt po zásahu home stagéra má byť neutrálny a čo najpríťažlivejší. Ako keby sme vstupovali do dovolenkového apartmánu. Musí vyniknúť funkčnosť miestnosti, jej čistota, svetlosť a priestrannosť.

Minimum nábytku, žiadne prebytočné veci a zladené doplnky a farba. Je dobré mať steny v pastelových farbách, vázy s kvetmi, misa s čerstvým ovocím.

Svetlejšie závesy a záclony napomáhajú zväčšovať priestor bytu a netreba zabudnúť ani na kúpeľňu, kde môžete umiestniť voňavé mydlá a rovno zavesené čisté uteráky, prípadne ich previazať stužkou, ako v hotelových izbách.

Používajte jednoduché bytové doplnky, ako sú rastliny, dekoratívne kvety, vázy, misky, zrkadlá, stolové lampy, koberce, kreslá a stoličky, taburetky a otomany, ľahké plastová stoly a stoličky, vankúše, prehozy.

Aj keď home stager použije na skrášlenie bytu len doplnky a vybavenie, ktoré byt má k dispozícii, po pridaní pár doplnkov môže byť celkový efekt neuveriteľný.

Treba si uvedomiť, že pri obhliadkach záujemca nemá takú možnosť a ani toľko času sa pohrať s predstavivosťou a vy mu s tým pomôžete tak, že upravíte miestnosti podľa ich predstavy.

Napokon na obhliadky chodia až po nekonečnom prezeraní ponúk na internete, kde vidia často všetko, čo malo zostať skryté – od domáceho miláčika, cez rozvešané šaty na sušičke, až po neporiadok na pracovnom stole, či v kuchyni.

Preto je lepšie, ak predávaná nehnuteľnosť je minimálne uprataná. Odstráňte z interiéru nepotrebné poličky a drobné veci, ktoré zbytočne zakrývajú ďalšie plochy. Miestnosti tak budú pôsobiť priestrannejšie a vzdušnejšie.

Home Staging, príprava nehnuteľnosti na predaj

Nebojte sa investovať do vymaľovania izieb – svetlé farby  interiér presvetlia a vôňa farieb vyvoláva pocit čistoty a novoty.

Určite odstráňte z pracovnej plochy kuchynskej linky neumytý riad, kávovar,  hriankovač atď. Chcete predsa kupujúcemu ukázať, aká je vaša kuchyňa praktická a priestranná. Pamätajte, že rozhodujúce slovo pri kúpe nehnuteľnosti má často manželka.

V kúpeľni by nikdy nemala visieť sušiaca sa bielizeň a okolo vane a umývadla by nemalo byť veľa šampónov, mydiel, pracích práškov a pod. Vašou úlohou je prezentovať túto miestnosť ako čistú, voňavú a priestrannú.

Ak bude obhliadka prebiehať vo večerných hodinách, odporúčame rozsvietiť všetky svetlá, aby ste navodili atmosféru príjemného a útulného domova.

Je fajn, keď v spálni môže kupujúceho privítať upravená a ustlaná posteľ. Vyvetraná spálňa s vôňou čistej bielizne pôsobí sviežo a príjemne.

Ak máte pekný výhľad z okien, roztiahnite pred dennou prehliadkou záclony a ukážte kupujúcemu krásu, na ktorú sa bude môcť pozerať. Nezabúdajte, že ľudia často kupujú práve lokalitu a výhľad.

Nie každý nefajčiar bude ochotný prehliadnuť vôňu vašich cigariet. Preto určite pred prehliadkou obytné priestory vyvetrajte a prípadne prevoňajte vanilkou.

Kupujúci sa často rozhodujú nielen na vecnom alebo vizuálnom základe, ale prihliadajú aj na svoje pocity.

Veríme, že sú vaši domáci maznáčikovia dôležitými členmi rodiny, no nie každý kupujúci zvieratká ľúbi. Pošlite preto niekoho z vašej rodiny v priebehu obhliadky so psíkom na prechádzku. Psík vám bude  vďačný a kupujúci možno tiež.

V prípade, že predávate rodinný dom, nezabudnite pred obhliadkou pokosiť trávnik, pohrabať lístie a pozametať chodníky.

Pamätajte na to, že prvý dojem môžete zanechať len raz. Ak sa vám to nepodarí, nebudete mať k dispozícii „druhú možnosť“.

(Zdroj: archív, Foto – Pixabay)

Autor: Lyda
Go to Top